Wheels on Tour goes

Previous slide
Next slide
Luxemburg

"Ik heb al heel veel rally's gereden met diverse organisaties en deze hoort bij de betere van de klas. "

"Was echt van begin tot eind goed geregeld! "

"Met heel veel liefde voorbereid en uitgebracht."

"Zeer goed gedaan, veel toewijding en hartstocht."

Previous

Op donderdagmiddag ontvingen wij 36 enthousiaste equipes op het landgoed van Chateau St. Gerlach in Valkenburg. Na het uitdelen van de roadbooks genieten we van een welkomstborrel in de zon op het terras en een heerlijk diner in de historische Philibert zaal van het Chateau. Op vrijdag rijden we een schitterende route door het Gulpendal richting de Belgische Ardennen. We passeren smalle en steile weggetjes vol prachtige vergezichten rijden door diverse gezellige dorpjes. In de middag volgen we de rivier de Ourthe tot aan La Rouche en Ardenne. We finishen tegen 16:00 in Chateau D’Urspelt vlakbij Clerveaux in Luxemburg.

De route op zaterdag is een lus door het Noorden van Luxemburg, een route vol donkere bossen, spectaculaire bergpassen en indrukwekkende valleien. We passeren de burcht van Vianden en rijden via het Mullerthal naar La Rochette voor de lunch. Na een middagtraject langs Chateau Bourscheid en Ech-S-Sure finishen we in het centrum van Clerveaux. Hier dineren we gezamenlijk in La Donati en borrelen we nog even door in de Cabanabar.

Op zondag rijden we ochtendtraject richting Maastricht en passeren het enorme stuwmeer van Barrage de la Gileppe. Hier hebben we een prachtig uitzicht over het natuurpark de Hoge Venen. De finish is bij Chateau Neercanne, een culinair terrassenkasteel wat bekend staat om haar schitterende tuinen en wijnkelders in de mergelgrotten. Alle klassiekers parkeren we binnen de poorten van dit kasteel en we sluiten deze geweldige roadtrip af met een 3-gangen lunch aan lange tafels in de mergelgrotten. Rond 16:00 is dit weekend weer ten einde en nemen we afscheid van alle deelnemers.

Op zaterdag doorkruisen we het indrukwekkende park “Picos de Europa”, 1 van de mooiste natuurgebieden van Europa met hoge bergtoppen, kliffen en rotswanden. We overnachten midden in het gebergte op 1070 mtr. omringd door bossen en bergen met een schilderachtig uitzicht. We rijden verder over verlaten wegen richting het westen, stijgen van 500 naar 1600 meter en rijden door vervallen boerendorpjes. Na een aantal overnachtingen in schitterende Paradores komen we op maandag aan in Santiago de Compostella. Het is een onbeschrijfelijk gevoel om met 31 klassiekers te finishen op het centrale plein voor de kathedraal. Hier overnachten we in het centrum en heeft iedereen de tijd om de volgende dag de stad te bezoeken of een extra route te rijden.

We verlaten de stad op woensdag om terug naar de kust te rijden, ons laatste hotel is wederom een Parador en staat aan het einde van een schiereiland midden in zee. In dit traditionele Gallische herenhuis zien we onze laatste Spaanse zonsondergang voordat we dag erna naar Porto vertrekken. Hier slapen we in het centrum en sluiten we deze geweldige roadtrip af met een feestelijk diner bij “Vinum at Grahams”, een bekend Porthuis en restaurant.